Телефонні пластикові картки

Мабуть, зараз не знайдеш жителя крупного міста, який би не був знайомий з телефонними картками. Вони асоціюються з таксофонними картками ("чіповими"). Насправді, телефонні карти прийнято ділити на два вигляд: таксофонні, які вимагають безпосереднього контакту з прочитуючим пристроєм таксофона, і сервісні, які забезпечують клієнту доступ до послуг телекомунікаційних компаній та надають комплекс додаткових послуг. Технології їх обслуговування абсолютно різні.

Сервісні телефонні картки (calling card)

З їх допомогою клієнт дістає доступ до особового рахунку в банку і до послуг телекомунікаційних мереж. Сервісні картки передплатні і кредитні. Оскільки використання карток цього вигляду тісно пов'язано з банківським рахунком клієнта, банк часто видає разом з банківською карткою і сервісну телефонну картку. Прикладом може служити міжнародна програма VISA Phone. Таку картку Інкомбанк "прикладав" до своєї золотої карти VISA, а Міст-банк додатково до золотої картки Eurocard/MasterCard безкоштовно видавав клієнту сервісну картку GlobalOne.

Якщо утримувач картки хоче подзвонити в інше місто або країну, він може зробити це з будь-якого телефонного апарату і необов'язково через горезвісну "вісімку". Йому достатньо набрати міський номер оператора телекомунікаційної мережі, який вказаний на картці, і повідомити номер картки і свій ПІН. Потім набирається код міста (країни) і номер абонента. Оплата телефонних переговорів списується з рахунку клієнта в банку автоматично. Треба помітити, що фіксовані тарифи сервісних карток звичайно нижче за тарифи за міжміські дзвінки в готелі. Маючи таку картку, її утримувач може відключити свій телефонний номер від виходу на міжміський зв'язок, що врятує його від шахрайства і чужих телефонних рахунків. Крім того, телекомунікаційні компанії надають клієнтам широкий спектр додаткових послуг, а також мають програми безпеки, що дозволяє клієнту бути упевненим в тому, що загроза шахрайства зведена до мінімуму.

Часто зустрічаються сумісні сервісні картки. Наприклад, розрахунково-дисконтна карта ITC з логотипом Countdown виконує функції сервісної картки. На картках компанії "Комстар" був логотип вітчизняної дисконтної системи ПДВ.

Таксофонні картки

Це більш відомий і популярний тип телефонних карток, призначених для безготівкової оплати переговорів з таксофонних апаратів. Перша така картка з'явилася в Італії в 1976 році. З тих пір картковий бізнес в нашій країні став розвиватися. З'являлися нові компанії-оператори, деякі з них так само швидко зникали.

Серед зарубіжних виробників таксофонних карток виділяються такі компанії, як Gem-plus, Schlumoerger, GPT, Orga. Таксофонні картки випускаються тиражами в сотні мільйонів штук. Об'єми наших виробників значно менші. Вітчизняні телефонні оператори звичайно користуються послугами відразу декількох постачальників-конкурентів, збиваючи тим самим ціни на картки і стимулюючи виробників підвищувати якість карток і безпеку їх застосування.

Таксофонні картки можна класифікувати за способом запису інформації на карту і її обробкою таксофоном. Використовуються індуктивні, оптичні карти і карти з магнітною смугою або мікросхемою.

Індуктивні картки звичайно мають паперову основу. Це найпростіший спосіб запису інформації про те, скільки юнітів (умовних одиниць, які оплачуються при покупці такої картки) витрачено. Спеціальні апарати, встановлені в телефоні, компостують доріжку на картці. Коли доріжка закінчується, карта вважається використаною.

На оптичних картах є термографічна смуга білого кольору, на якій при здійсненні виклику спеціальним апаратом, що знаходиться усередині таксофона, випалюється штрих. Кількість штрихів дозволяє візуально визначити місткість карти, що залишилася.

На магнітну смугу картки в закодованому вигляді записується кількість все тих же юнітів. Коли картка потрапляє в телефон-апарат, спеціальний читаючий пристрій, який в ньому встановлений, списує з неї юніти, а місткість картки, що залишилася, її утримувач може побачити на спеціальному табло, розташованому на автоматі.

Для виготовлення таксофонних чіпових карт використовують звичайно картки з пам'яттю, причому це разові картки типу "разовий запис / багаторазове прочитування". Апарат також прочитує інформацію, списує юніти і виводить на табло інформацію про місткість, що залишилася.

Останнім часом почастішали підробки таксофонних карток з пам'яттю. Для цього необов'язково виготовляти безпосередньо фальшиву картку. Підробка може полягати в тому, що створюється спеціальний пристрій, який відповідає на запити таксофона так само, як і легальна таксофонна картка. При обнуленні лічильника юнітів на такій шахрайській картці, він автоматично відновлюється до первинного значення.

Ясно, що компанії-оператори терплять величезні збитки від шахрайства, особливо, якщо фальшива таксофонна картка використовується для міжміських і міжнародних переговорів. Будь-який тираж таксофонних карток виготовляється під конкретного оператора, тобто при подачі живлення на мікросхему, остання відповідає таксофону унікальною послідовністю байтів, характерних для даного виробника картки і таксофонного оператора. Проте, рівень шахрайства з таксофонними картками залишається вельми високим. Тому компанії-виробники таксофонних карток поступово переходять до виробництва їх нового покоління, заснованого на т.з. єврочипі виробництва фірми Siemens. В єврочипі процес аутентифікації картки побудований на використанні секретних ключів, відомих тільки емітенту картки.

Таксофонні картки відрізняються від інших ще тим, що вони мають дуже приємний зовнішній вигляд, а часом просто красиві. Саме тому вони і стали основним об'єктом колекціонування серед інших видів карток.

Таксофонна картка - типовий приклад розрахункової картки, що базується на передоплаті телефонних розмов. Звичайно таксофонні картки випускаються в декілька номіналів. Доходи компаній-операторів складаються з трьох частин - це прибуток від продажу карток, від розміщення реклами на картках і дохід від їх колекціонерів, або ділерів, які реалізують колекційні таксофонні картки. Емісія таксофонних карток за об'ємом займає перше місце серед решти карток, реклама на картках ефективна газетній і журнальній, справжні колекціонери готові викласти величезні суми за раритетну картку. Крім того, карткові таксофони набагато надійніші за жетонні. Власнику таксофонної картки також вигідно мати її, як компаніям-операторам - випускати. Відпадає необхідність шукати монети або жетони для розмови; карткові таксофони надають не тільки місцевий, але і міжміський і міжнародний зв'язок з одного апарату.

Недаремно, виготовлення і продаж таксофонних карток вважають надзвичайно вигідним бізнесом, на розвиток якого, на відміну від бізнесу в області банківських карток, мало впливають різні фінансові потрясіння. Може бути тому що потреба в обміні інформацією у людей - така ж природна, як сон або їжа.

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.