Пластикові картки спортивно-оздоровчих комплексів

Спортивно-оздоровчі комплекси (пансіонати і будинки відпочинку, спортивні бази і заміські клуби) можна віднести до особливого виду торгово-сервісних підприємств. На обмеженій території знаходиться безліч невеликих пунктів продажу товарів і послуг. При цьому споживачі послуг можуть проживати на цій же території або, в порівнянні з іншими відвідувачами володіти особливими правами. Специфіка картки, що працює на території комплексу, полягає саме в цьому: мережа прийому карток комплексу є розрахунковою системою, діючою на обмеженій території комплексу зі всіма атрибутами замкнутих платіжних систем. Тобто в системі обов'язково є пункт видачі карток, декілька пунктів прийому карток (їдальня, бар, пункт прокату спортивного устаткування, атракціони і т.д.), інфраструктура збору інформації про трансакції по картках, центр обробки цих даних.

Картка є типовою розрахунковою карткою, знижки при розрахунках звичайно не надаються, якщо тільки в спортивно-оздоровчому комплексі не прийнята деяка програма лояльності, що заохочує частіше користуватися послугами комплексу.

Якщо на території комплексу прокладена локальна комп'ютерна мережа, то технологічно систему можна реалізувати на найпростіших картках, наприклад, з штриховим кодом, оскільки це найбільш стійкий до зовнішніх дій технічний тип карток. Розрахункові трансакції повинні бути авторизовані через центральну базу даних. По суті вся робота з картками зводиться до запитів до цієї бази даних. Якщо є спеціальний принтер, то картку можна відразу виготовити у присутності клієнта, надрукувавши на неї не тільки штриховий код, але і персональні дані клієнта і навіть його фотографію. Тоді картка автоматично перетворюється на пропуск, а не тільки є розрахунковим документом. Єдиним недоліком є тільки висока вартість принтера карток і витратних матеріалів.

Проте на практиці частіше застосовуються системи, що працюють в режимі off-line на смарт-картках. Не дивлячись на відносно високу вартість карток, в цілому витрати на систему, включаючи експлуатаційні, виявляються нижче. Тим більше, якщо пункт прийому карток розташований, наприклад, в лісі, то проведення туди комп'ютерних комунікацій і підтримка їх в робочому стані стає справою практично безнадійною.

Відзначимо, що для спортивно-оздоровчого комплексу краще підходить розрахункова картка з відкладеним платежем і програмою лояльності. Дійсно, ризик тут мінімальний. Маловірогідно, що відпочиваючий покине пансіонат або будинок відпочинку, не розплатившись по боргах. Як показує практика, у разі кредиту купівельна активність зростає, а накопичення бонусів перетворюється на захоплюючу гру, тим більше, якщо це відбувається на відпочинку. Ризик можна ще зменшити, якщо узяти з відпочиваючого заставу при реєстрації і дати йому можливість невеликого овердрафту при вичерпанні застави. При черговому кредитуванні картки овердрафт гаситься. Якщо його не вдається погасити, відпочиваючий позбавляється можливості одержувати послуги комплексу в порівнянні з іншими утримувачами карток. Коротше кажучи, у адміністрації спортивно-оздоровчого комплексу з'являється могутній інструмент, який можна використовувати в найрізноманітніших ситуаціях.

Найголовніша особливість описуваного типу карток полягає в розвинутій системі обліку товарів і послуг, які пропонує і продає комплекс. Практика показує, що для адміністрації підприємства це набагато більш важливе питання, ніж стимулювання попиту відпочиваючих, надання ним додаткових зручностей і т.д. Так, в санаторному комплексі "Голубе полум'я" в картковій системі є вельми розвинутий по функціях обліку блок, що дозволяє детально враховувати склад витрат на надання тієї або іншої послуги. Наприклад, на все зуболікарські кабінети одна каса, яка, природно приймає і розрахункові картки. При формуванні трансакції на підставі кодифікатора послуг і матеріалів автоматично розраховується ціна послуги і оплачується за допомогою картки. При цьому до складу трансакції входить детальний звіт по кодах (такі матеріали - стільки-то, такі лікувальні операції - стільки-то, лікував лікар Новак такої кваліфікації). Потім, при "інкасації" трансакцій ці дані передаються банком в бухгалтерію комплексу. Вони служать підставою і для бухгалтерського обліку, і для розрахунку з лікарями або іншими працівниками курортного комплексу. Цікаво, що при цьому банк не бере комісійних, одержуючи лише дохід від привернутих засобів.

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.