Клубні пластикові картки

Багато торгових підприємств схильні називати свої картки клубними. Бажання це зрозуміло. З маркетингової точки зору вигідно представляти своє підприємство якимсь клубом, в якому клієнти об'єднуються загальним інтересом, наприклад, інтересом до відвідин даного магазина, сервісного центру, медичної установи. Недаремно, Tesco - одна з найбільших мереж роздрібної торгівлі Великобританії - назвала свою картку лояльності Tesco ClubCard.

Насправді клуб - якщо розуміти його як комерційне підприємство, покликане витягувати прибуток з обслуговування своїх членів - достатньо своєрідна організація, що відноситься швидше до розважальних комплексів, ніж до місця, де просто сходяться громадяни, що мають загальний інтерес. У відповідність з цим, клубна картка відрізняється і від чисто ідентифікаційної картки, і від картки лояльності, але може виконувати одночасно обидві ці функції, а також ряд інших.

Отже, клубна картка може виконувати відразу декілька функцій:

- ідентифікаційну. Картка може бути використана неодноразово (одна і та ж - для різних клієнтів), тому система нумерації повинна це враховувати. На картці фіксується також категорія її утримувача (член клубу або особа, тимчасово що користується послугами клубу), статус утримувача (наприклад, VIP-клієнт, "сімейний клієнт" і т.п.), а також його персональні дані (прізвище, ім'я, контактний телефон та ін.) або відомості про юридичного члена клубу (у разі корпоративних клубних карток);

- контрольну. Картка визначає доступ в клубну зону, до інших служб клубу (наприклад, в сауну, групу верхової їзди, до масажиста і т.п.), веде облік числа відвідин клубу, контролює термін дії картки і т.д.;

- розрахункову. На картці є "електронний гаманець", який може бути використаний для обліку платежів по картці усередині клубу (тобто картка може бути використана в якості передоплати, дебетовою з овердрафтом або кредитної). Крім того, при платежах на картці можуть фіксуватися платіжні обороти клієнта і загальне число покупок для реалізації бонусних або ігрових програм клубу.

Кожне робоче місце, де обробляється картка, відноситься до однієї з 3 категорій:

Офісне робоче місце служить для видачі і вилучення карток, а також для коректування на картці контрольних даних (статусу клієнта, терміну дії картки, балансу електронного гаманця і т.д.). Звичайно офісне робоче місце розташовується в бухгалтерії клубу;

Контрольне робоче місце звичайно встановлюється за стійкою чергового адміністратора (reception) клубу. На ньому перевіряються контрольні дані, коректується лічильник відвідин клубу, фіксується вхід і вихід клієнтів. Якщо картка використовується як розрахункова, на контрольному місці можлива видача анонімних карток типу stored value (при вході) або контроль обороту по картці (при виході) для оплати у відповідність з оборотом;

Розрахункове робоче місце необхідне в тому випадку, якщо картка використовується як розрахункова - для обліку платежів клієнта. Це місце може бути в барі, прокатному пункті і т.д., тобто там, де передбачається оплата додаткових послуг або товарів, які не входять в стандартний прейскурант клубу.

На розрахунковому робочому місці зменшується баланс електронного гаманця або збільшується оборот по картці відповідно до ціни товару або послуги і статусу клієнта.

Будь-яку клубну картку зручно охарактеризувати по чотирьох позиціях: ідентифікація, доступ, утримувач, розрахунки. Кожна позиція є ієрархічно побудованим набором атрибутів картки, відображених в логічній структурі її пам'яті або в структурі запису "карткової бази" даних. Сукупність атрибутів носить достатньо універсальних характер, оскільки описує практично всі можливі додатки клубної картки. Привласнення атрибутам конкретних значень дозволяє виділити окремі, практично важливі класи, наприклад, картки-абонементи, розрахункові картки, картки доступу до служб клубу і т.д.

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.