Дисконтні пластикові картки

Види, сфера розповсюдження і особливості виготовлення дисконтних пластикових карток

Пластикові карти є основної дисконтної системи стимулювання покупців і ефективним засобом залучення потенційних клієнтів. Цьому сприяє, в основному, ретельно продумана логістична політика компанії. Звичайна пластикова картка може також стати доповненням  загального іміджу компанії, впливати на відношення діяльності фірми і сприяти збільшенню рівня продажів.

Види дисконтних карток

Виготовлення дисконтних карток сьогодні придбало широкі масштаби. Існує декілька типологій дисконтних карток, заснованих на різних принципах. 

За масштабом дії карти умовно можна розділити на:

- локальні

- універсальні.

Локальні дисконтні картки застосовуються в межах однієї конкретної організації або підприємства. Універсальні картки можуть діяти як в межах однієї країни, так і в інших країнах.

Дисконтна система може бути орієнтована як на одну організацію, так і на деякі однопрофільні компанії (можуть бути магазини, спортивні клуби, кафе, готелі і т.д.). Всі ці організації об'єднуються в один «дисконтний проект», який може діяти по всьому світу.

Дисконтна картка є лише одним із засобів залучення покупців, але достатньо важливим і ефективним. Для її розробки і упровадження необхідна спеціальна програма і довга підготовка.

При розробці персональної дисконтної системи і виготовленні дисконтних карток передбачається ряд важливих складових:

- тираж

- дизайн карти

- сфера розповсюдження

- система нарахування  знижок

- форма розповсюдження

- масштаб впливу

- термін дії картки

- взаємодія з іншими елементами рекламної кампанії.

Сучасні дисконтні системи обслуговують три види карток:

- звичайна пластикова картка

- магнітна картка

- смарт-картка.

Кожний вид має свої відмінні риси, свою систему оснащення торгової точки спеціальним устаткуванням і впливає на контроль за наданням знижок.

Виготовлення дисконтних пластикових карт

Такий вид карток  є найпоширенішим і простим в обігу.   Картка пред'являється касиру при здійсненні покупки, а далі з суми покупки, з акційного товару і т.д. розраховується знижка для даного клієнта.

Недоліком цього вигляду є те, що вона не дозволяє контролювати роботу касира, сам факт  надання  і  суму знижки, відстежувати список покупок і т.д.

Магнітна дисконтна картка

Магнітна картка має дещо інший принцип дії і вимагає встановлення спеціального обладнання для їх використання. Оптимальним варіантом є комп'ютерний касовий апарат з читаючим пристроєм. Магнітна картка вставляється в комп'ютерний зчитувач, який після здійснення покупки визначає суму знижки.

На відміну від звичайних карток, магнітна картка володіє великими можливостями. Вона дозволяє не тільки надавати саму знижку, але також вести облік всіх отриманих знижок, фіксувати покупки.

Також магнітна картка дозволяє обчислювати знижку від загальної суми, витраченої в мережі за певний відрізок часу і полегшити компанії загальний контроль за знижками, автоматизувати обробку інформації. Відділу логістики підприємства дані з магнітних карток дозволяють проводити маркетингові дослідження.

Дія дисконтної  картки магнітного типу може також розповсюджуватися на мережу торгових організацій. Тому власник картки може використовувати свою знижку в будь-якому з мережі магазинів, причому сума знижки в кожній точці фіксуватиметься, збільшуватиметься і передаватиметься в центральний офіс фірми.

Смарт-картка

На сьогоднішній день смарт-картка є найоптимальнішим представником дисконтної системи. По основних сервісних функціях вона схожа з магнітною карткою, але має ряд явних переваг.

Смарт-карта оснащена достатнім об'ємом пам'яті, щоб зберігати в собі дані про покупки користувача за достатньо довгий період часу.

1. На картці зберігаються персональні дані кожного клієнта.

2. Картка веде облік всіх отриманих раніше призів, бонусів, пільг і т.д. За підсумками покупок за який-небудь проміжок часу і залежно від загальної суми покупок, клієнт може робити за допомогою картки безкоштовні покупки.

3. Смарт-картка дозволяє доповнювати і міняти основні функції, згідно маркетингової політики компанії.

Враховуючи всі перераховані переваги, смарт-картки дуже зручні для мережі магазинів. Картка може берегти всі відомості про покупки і знижки даного клієнта за допомогою вбудованої пам'яті, тому регулярна передача інформації у всі торгові точки мережі не потрібна.  Смарт-картки дозволяють доповнювати і змінювати інформацію, вводити додаткові дані про різні акції, клієнтські програми  і т.д.

Що стосується витрат, то тип картки, її дизайн визначає і її вартість. Тому стандартна  картка обійдеться набагато дешевше, ніж смарт-картка, оснащена електронною пам'яттю. Дизайн карток може бути дуже різноманітним: від чорно-білого до повнокольорового. Найдорожчим і ефектним варіантом стане додавання в дизайн карти золотих елементів  і тиснення. Проте об'єднання декількох фірм в дисконтну систему дозволить для кожної організації понизити витрати на виготовлення карток.

Принцип дії дисконтних карток і сфера розповсюдження

Розроблена компанією або мережею магазинів дисконтна система вимагає упровадження карток в купівельний потік. Існує декілька способів їх розповсюдження.

Одним з варіантів є система нагородження клієнта персональною карткою за крупну покупку. Така система заохочення є достатньо популярна і ефективна.

По-перше, таким чином, торгова точка створює собі позитивну репутацію в очах покупця, надає йому особливу увагу, дякує за те, що клієнт для покупки вибрав його магазин.

По-друге, магазин не може контролювати кількість дисконтних карток, отриманих клієнтом. Він може лише встановити суму, при якій клієнт одержує картку, а сума покупки залежить від купівельної здатності клієнта, від його бажання відвідувати магазин і від асортиментного переліку самого магазина.

Ще один варіант упровадження дисконтних карток передбачає покупку картки  за невелику платню. Цей спосіб достатньо поширений, але менш популярний у покупців. Такому варіанту віддають перевагу ті клієнти, які користуються або  припускають користуватися  магазином (рестораном, клубом) постійно.

Існують ще види дисконтних карток, які не належать конкретному торговому або сервісному підприємству, а отримуються для повсякденного користування.  Такі універсальні картки є власністю компанії виробника, розробляються для більш широкої сфери застосування і коштують набагато дорожче за звичайні картки. Придбаваючи дисконтну картку такого масштабу, власник може мати право на знижку в десятках торгових мереж, крупних фірмах, причому не тільки в своїй країні, але і за межею.

Окрім надання знижки на товар або послугу, пластикові картки  можуть застосовуватися для їх оплати – це, так звані, платіжно-дисконтні картки. Перед всіма іншими типами карток, вони володіють цілим рядом додаткових переваг. Власник такої картки має пріоритет в обслуговуванні, може здійснювати розрахунки за покупку, мати додаткову знижку і т.д.

Нарахування знижки по дисконтній картці

Розмір знижки по дисконтній картці встановлюється кожним підприємством індивідуально на базі маркетингових досліджень. Проте існує декілька систем нарахування знижок, прийнятих на ринку на сьогоднішній день. 

Одні компанії вводять для своїх карток систему розділення, кожна з яких відрізняється дизайном або розміром знижки. Популярно самий привілейований розподіл карток на «срібні», «золоті», «платинові» і «діамантові», кожна наступна має більш високий статус, більш дорога вартість і більш висока знижку.

Знижки теж можуть бути різного типу:

- абсолютно фіксована

- частково фіксована

- вільна.

Власник дисконтної картки першого типу при здійсненні покупок одержує знижку,  строго встановлену для конкретної картки (наприклад, 5% або 10 %), незалежно від суми покупки. 

Найбільш варіативною і зручною  є картка з частково фіксованою знижкою. Знижка міняється залежно від продажу товару, групи, загальної суми покупки і встановлюється за бажанням магазина. Наприклад, знижка може бути 5%, 10%, 15% на різні товари. Знижка від загальної суми покупки теж може бути різною: наприклад з 500 гривень діє знижка 1%, а з 1000 гривень — вже 3% і т.д.

Вільна знижка визначається маркетинговою політикою  і дослідженням продажу даної торгової точки. Магазин може змінити величину знижки, враховуючи зміни попиту на товар, причому  принцип надання знижки діє в трьох напрямах:

- конкретний вид товару одержує певну знижку;

- знижка може нагромаджуватися, тобто відсоток знижки збільшується  з кожною наступною покупкою;

- знижка може надаватися тільки після того, як покупець вчинить покупки в цій точці продажу на певну суму.

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.